21 augustus

21 augustus 2011 - Gili Travangan, Indonesië

Gisteren zijn we met de lokale boot vertrokken richting Gili Trawangang. Een bijzondere ervaring , we zaten op een oud gammel bootje tussen de bevolking en allerlei fruit, groentes etc. Na een tocht van 40 minuten leggen we aan op het eiland. Het is een werkelijk een eiland met witten stranden en geen gemotoriseerd verkeerd. Het enige vervoersmiddel is de fiets of paard met wagen. Het eiland is ook niet groter dan 4x2 meter. Het hotel is wederom super, we slapen in een hut op palen en de badkamer is beneden in de buitenlucht.

Vandaag gaan we met de boot langs de 3 Gili eilanden, Gili Meno, Gili Air en rond het eiland waar we verblijven Gili Trawangang. Gili Meno en Gili Air zijn kleiner dan Gili Trawangang. De onderwaterwereld hier is mooi, we zien mooie vissen en blauw koraal. Het is wel jammer om te zien men niet zorgvuldig met het koraal omgaat.

We leggen aan op Gili Air, het kleinste eiland en genieten van een lunch op een wit strand. Na een dagje lekker op het water zijn we om 16:00 uur weer terug bij onze hut.

Nu zit het er echt op, vanavond de koffers herschikken een nachtje slapen en dan richting Nederland......:-(

Onze